Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Czech English French German Hungarian Polish Romanian Russian
 e-mail: biuro@kom-ster.pl tel.  (62) 594 32 96 Mobile: 0 604 933 960

Kompleksowa oferta dla firm oraz klientów indywidualnych
Wszystko do kotłów c.o. w jednym miejscu HURT-DETAL


 

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Energooszczędne napędy w podajnikach oferowanych przez KOM-STER

Energooszczędne napędy w podajnikach oferowanych przez KOM-STER 9 lata 4 dni temu #93

Uprzejmie informujemy, że wraz z początkiem kwietnia każdy klient może zażyczyć sobie aby podajnik był wyposażony w najnowszy napęd z serii ECO

Napęd taki to m.in:
- bardzo wysokiej sprawności przekładnia planetarna. Najnowsze rozwiązanie na rynku. Cichsza niż jakakolwiek przekładnia dotąd, bardzo wysoka sprawność (wyższa niż w zwykłych przekładniach o ok 35%)
- tak wysoka sprawność przekładni umożliwia zastosowanie energooszczędnego silnika o mocy zaledwie 30W. Dzięki małej mocy ale bardzo sprawnej przekładni moc na wale końcowym jest taka sama
- silnik dzięki wysokiej sprawności i mniejszej mocy nie grzeje się. Nie wymaga chłodzenia jak tradycyjne (charakterystyczny wiatraczek z plastikowymi łopatkami w zwykłych silnikach)
- brak owego wiatraka a zarazem brak wlotów powietrza do silnika sprawia, że jego konstrukcja jest praktycznie hermetyczna (nie ma ryzyka zalania wodą i przedostania się wilgoci gdy silnik jest nieużywany po sezonie grzewczym)
- silnik wyposażony w czujnik Halla. Można podłączyć ów czujnik do sterownika (np. sterownik Tigra w wersji H) Gdy podłączymy taki czujnik to całość będzie działać identycznie jak elektroniczna zawleczka:

Kliknij--> TUTAJ, aby dowiedzieć się więcej o Elektronicznej Zawleczce

W momencie blokady ślimaka czujnik wykryje ten fakt , da sygnał do sterownika, który wyłączy silnik i włączy sygnał dźwiękowy. Nie pękają zawleczki. Nie ma ich. Jeśli klient ma sterownik dedykowany - zamiast zawleczek stosuje specjalnie niezrywalne trzpienie. Identycznie jak w w/w elektronicznej zawleczce.

Jeśli klient nie ma dedykowanego sterownika może stosować elektroniczną zawleczkę. Spełni to samo zadanie a urządzenie nie musi współpracować ze specjalnym sterownikiem.

PRAGNIEMY PRZYPOMNIEĆ I ZARAZEM OBALIĆ PEWIEN MIT ;)

Wielokrotnie spotykamy się z czymś takim: Użytkownik sądzi i jest przekonany, że jego silnik od podajnika "bierze" 180W prądu bo na tabliczce znamionowej podawane jest 0.18 KW czyli 180W
Mało tego wiele osób dobiera zasilacze awaryjne tzw. UPS-y sugerując się mocą podawaną właśnie na tabliczce znamionowej. To błąd.
:(

Co to naprawdę oznacza? 180W to moc silnika a nie prąd pobierany. Precyzyjniej mówiąc to moc silnika na wale i ma się to nijak do mocy pobieranej z sieci. Z reguły jest to ok 380W !!!

Każdy może łatwo obliczyć ile pobiera dany silnik z sieci.

PRZYKŁAD
Obliczenie prądu pobieranego dla używanego przez nas silnika 180W Mocne silniki stosowane są przy szybszych przekładniach w podajnikach 60, 75, 100 KW itp itd Wiele osób sądzi, że silnik 180W pobiera .... 180W. A jak jest naprawdę?

Dane z tabliczki znamionowej silnika:
0.18kW, 1350min-1:
1.8A
cos fi 0.94


P1=389,16W
Moc pobierana jak widać wyszła 389,16W

Jeśli chcemy wyliczyć rzeczywistą moc nie stosując specjalnych wzorów a tylko poznać przybliżona wartość możemy zrobić to tak:
Wartość obok litery A (na każdej tabliczce jest) np. 1.3 A, 1.8A, 1,45A itp itd mnożymy przez 230 a wynik końcowy będzie zbliżony do rzeczywistego pobieranego prądu przez nasz silnik. To będzie wartość w Watach (W) lub kilowatach jeśli podzielimy przez 1000

389,16 W (Waty) : 1000 = 0,389 KW (kilowata) w zaokrągleniu 0,39 KW (kilowata)


Zobaczmy zatem ile wyjdzie dla tej samej tabliczki znamionowej co wyżej i tego samego silnika, ktory ma podane 0,18 KW (180W):
Na tabliczce podane jest 1.8A czyli robimy tak 1.8 x 230 co daje nam 414 W pobieranej energii. Oczywiście nie jest to 389,16 W (precyzyjne wyliczenie) ale blisko. Lepsze to niż 180W jak wielu sądzi.... Dla doboru właściwego zasilacza awaryjnego takie liczenie jest najlepsze. Uwzględnia rezerwę i wzrost prądu podczas rozruchu. Uwzględnia też prądu zwarciowe podczas blokady.

Rzeczywista moc pobierana jest zazwyczaj 10-20W niższa od obliczeniowej.Jeśli silnik jest przeciążony i będzie inny prąd i inna moc pobierana, tak samo przy rozruchu. Dlatego tak ważny jest dobór mocy silnika do danego modelu podajnika. Nasza firma moce dobiera idealnie co gwarantuje bezawaryjną pracę całego napędu.

Zatem energooszczędny silnik , który pobiera 3-4 x mniej prądu nie oznacza, że pobiera on mniej o 30W tylko o prawie 100W a to już duża różnica.
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc temu przez KOM-STER Admin.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Zasilane przez Forum Kunena

Reklama produktu: "ELEKTRONICZNA ZAWLECZKA" Zastąp pękające zawleczki z swoim podajniku !!

  • Profesionalna i kompleksowa obsługa
  • Banner dbamy..
sunnyleonesexvideo
© KOM-STER 2012
Strony WWW CMS | Pozycjonowanie | Agencja Interaktywna Poznań | Webster-Studio